در گفت وگو با عطر و تن اعلام شد

حدود ۱۸۴ ابتلای تب دنگی تا ۱۸ شهریور

حدود ۱۸۴ ابتلای تب دنگی تا ۱۸ شهریور به گزارش عطر و تن، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از بیشتر از 184 مورد مبتلای «تب دنگی» در کشور اطلاع داد و اظهار داشت: ۴۲ مورد انتقال محلی ثبت شده که از این تعداد، ۱۱ مورد در «بندر لنگه» استان هرمزگان و ۳۱ مورد در «چابهار» استان سیستان وبلوچستان شناسایی شده اند.


دکتر شهنام عرشی در گفتگو با ایسنا، با بیان این که برپایه گزارش های نظام مراقبت سندرمیک جاری در کشور از آغاز سالجاری تا ۱۸ شهریور ماه، بالغ بر ۱۸۴ ابتلای «تب دنگی» گزارش شده، اظهار نمود: برمبنای بررسی اپیدمیولوژیکی انجام شده برای بیماران، هم اکنون اکثریت موارد تشخیص داده شده سابقه سفر به خارج از کشور داشته اند. برپایه بررسی های صورت گرفته، ۱۳۱ مورد سابقه سفر به امارات متحده عربی، ۹ مورد سابقه سفر به پاکستان، یک مورد سابقه سفر به عمان و یک مورد سابقه سفر به «بنین» را دارند.
وی در رابطه با میزان ابتلای محلی به بیماری تب دنگی در کشور اظهار داشت: برپایه گزارش های عرضه شده، ۴۲ مورد انتقال محلی ثبت شده که از این تعداد، ۱۱ مورد در «بندر لنگه» استان هرمزگان و ۳۱ مورد در «چابهار» استان سیستان وبلوچستان شناسایی شده اند. یک نفر از بیماران دارای ملیت آفریقایی، ۴ نفر افغانستانی، سه نفر ملیت پاکستانی و ۳۴ نفر دیگر ایرانی هستند.
رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت در رابطه با چگونگی شناسایی بیمارانی که سابقه سفر به خارج از کشور داشته اند، توضیح داد: دانشگاه های علوم پزشکی استان فارس یعنی دانشگاه های علوم پزشکی شهر های «گراش»، «لارستان»، «جهرم» و «شیراز» توانسته اند اغلب موارد ابتلای وارده را تشخیص دهند؛ منظور از موارد وارده اینست که افراد، سابقه سفر به خارج از ایران را دارند و در کشوری دیگر به این بیماری مبتلا شده اند.
عرشی اضافه کرد: همینطور دانشگاه های علوم پزشکی هرمزگان، بوشهر، قزوین، چابهار، زاهدان، شهیدبهشتی، ایران، گیلان، مشهد، قم، ایرانشهر و اصفهان توانسته اند بیمارانی که سابقه سفر به خارج از کشور داشته اند را شناسایی کنند.
رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت در رابطه با میزان مرگ ومیر ناشی از مبتلا شدن به تب دنگی اظهار نمود: تاکنون، مرگ یک نفر به علت مبتلا شدن به تب دنگی گزارش شده است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در رابطه با وضعیت گسترش پشه ائدس در کشور هم اظهار داشت: هم اکنون، پشه آئدس «اجیپتی» در مناطق مستعد استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان و در قسمتهایی از استانهای مجاور این مناطق هم حضور دارد یا در خلال ماههای آینده مستقر خواهد شد. همینطور پشه آئدس «آلبوپیکتوس» در استانهای گیلان، مازندران، اردبیل و گلستان و بخش های مجاور صید شده و به احتمال زیاد در قسمت های مجاور حضور دارد.




منبع:

1403/06/24
11:50:02
5.0 / 5
36
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه