ظفرقندی در ارائه گزارش حادثه معدن طبس:

وزارت بهداشت روز حادثه طبس آمادگی کامل برای عرضه خدمات داشت

وزارت بهداشت روز حادثه طبس آمادگی کامل برای عرضه خدمات داشت به گزارش عطر و تن، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: وظیفه وزارت بهداشت؛ درمان و بهداشت حرفه ای بوده است که به صورت کامل هم انجام شده و هم گزارش آن عرضه شده است.



به گزارش عطر و تن به نقل از مهر، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در عرضه گزارش اقدامات انجام شده برای حادثه دیدگان واقعه تلخ معدن ذغال سنگ طبس ضمن تسلیت و احترام به خانواده حادثه دیده اظهار داشت: وظایفی که بر عهده وزارت بهداشت و درمان بوده است در دو بخش درمان و بهداشت معطوف شده که آنها را برای شما عزیزان عرضه خواهم کرد.
وی اضافه کرد: در قسمت درمان ۳۰ مجروح داشتیم که در همان روز نخست با اعزام و ساماندهی اورژانس فردوس و طبس به منطقه آماده باش بخش درمان یزد و مشهد، آمادگی کامل را انجام دادیم و آمبولانس ها اعزام شدند و اورژانس هوایی هم اعزام شد و از مجروحین این حادثه در همان روز ۱۴ نفر را مرخص کردیم و به شکل سرپایی اقدامات آنها انجام شد و ۱۶ مجروح باقی مانده در بیمارستان طبس و شش نفر را هم به یزد منتقل کردیم و آنها هم در قسمت ICU تحت درمان قرار گرفتند و اقدامات درمانی انجام شد ولی متأسفانه از مجموع ۳ نفر به دلیل خفگی فوت کردند و پیگیری ها تا همین امروز هم انجام شده است ولی یک مجروح تا همین امروز در قسمت ICU در بیمارستان یزد بستری است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در قسمت بهداشت هم آن کاری که بر عهده وزارت بهداشت بوده در حوزه کارشناسی بهداشت حرفه ای تمام بازدیدهای دوره ای از کارشناسان حرفه ای ما به صورت منظم انجام شده است و در آخرین بازدید هم که در سال ۱۴۰۳ بوده است، سه بازدید از تمام کارگران که معادل ۵۵۰ نفر کارگر بوده معاینه شدند و تحت بازرسی بازرسی حرفه ای و سلامت قرار گرفتند.
ظفرقندی بیان نمود: وظیفه وزارت بهداشت در این دو مقوله درمان و بهداشت، حرفه ای بوده است که به صورت کامل هم انجام شده و هم گزارش آن عرضه شده است که اگر هم لازم باشد مکتوب دراختیار شما قرار خواهد گرفت. وظیفه بازرسی کار برپایه ماده شش قانون کار برعهده شورایعالی حفاظت کار است که البته وزارت بهداشت عضو آن نیست. در کمیسیون های تخصصی چه اصل ۹۰ و چه کمیسیون های دیگر از ما سوال یا استعلامی در این حوزه نشد، اما جهت توضیح به نمایندگان این مطالب را خدمتتان عرض کردم./


منبع:

1403/08/05
09:10:30
5.0 / 5
15
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه