نقش سازمان غذا و دارو در نظارت بر فرآورده های دامی و دریایی

نقش سازمان غذا و دارو در نظارت بر فرآورده های دامی و دریایی به گزارش عطر و تن، مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، به اهمیت نقش نظارتی این سازمان بر فرآورده های غذایی با منشا دامی و دریایی اشاره و تصریح کرد که این سازمان در تمامی مراحل تولید، بسته بندی، توزیع و مصرف این محصولات نظارت دارد تا از سلامت و ایمنی آنها برای مصرف کنندگان اطمینان حاصل شود.


به گزارش عطر و تن به نقل از ایسنا، دکتر عبدالعظیم بهفر - مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح نقش سازمان در کنترل فرآورده های غذایی با منشا دامی و دریایی، اظهار داشت: سازمان غذا و دارو نظارت دقیقی بر تمامی مراحل تولید، بسته بندی و توزیع این محصولات دارد تا از ایمنی و سلامت آنها برای مصرف انسانی اطمینان حاصل شود.
وی ادامه داد: این نظارت شامل چند بخش اساسی است؛ همچون پیشگیری از ورود بیماری های دامی به چرخه غذایی، تأییدیه های بهداشتی و کیفیتی برای تولید محصولات دامی و دریایی، و کنترل مواد افزودنی و نگهدارنده ها.
بهفر همینطور به نقش مهم سازمان در نظارت بر زنجیره سرد این محصولات اشاره نمود و اظهار داشت: به علت حساسیت بالای محصولات دامی و دریایی به فساد، نظارت بر زنجیره سرد از تولید تا مصرف از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
بهفر همینطور بر اهمیت آموزش و اطلاع رسانی به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان این محصولات تاکید کرد و اضافه کرد: سازمان غذا و دارو با برگزاری دوره های تخصصی و عرضه آموزش های بهداشتی به صنعتگران کمک می نماید تا از رعایت ضوابط بهداشتی مطمئن شوند.



منبع:

1403/07/13
11:51:21
5.0 / 5
106
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
عطر و تن
atrotan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر و تن محفوظ است

عطر و تن

عطر و اودکلن و لباس مردانه و لباس زنانه