کارآفرینی هنری در بازار کتاب
عطر و تن: کتاب «کارآفرینی هنری» نوشته میکائیل شردین و آیووزاندر با ترجمه محسن مطیعی و صبا خانقایی منتشر گردید.
به گزارش عطر و تن به نقل از ایسنا، این کتاب در ۲۹۵ صفحه و قطع وزیری با قیمت ۷۵ هزار تومان در انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران انتشار یافته است.
در مقدمه کتاب می خوانیم: خلق اثر هنری از بسیاری جهات، ماهیت فعالیت کارآفرینی را به تصویر می کشد. خلق اثر هنری، فرآیندی خلاقانه و اصیل است که از دریافت ایده های کاملاً ذهنی هنرمند، نشأت می گیرد. امکان تحقق و دستیابی به اثر نهایی این پروسه به عرصه هنر تحت تأثیر عدم اطمینان محض است. پروسه تبدیل ایده های ذهنی به آثار هنری ملموس و متقاعد کردن بازدیدکنندگان مشکل پسند نسبت به زیبایی شناسی یا دیگر کیفیت های مورد نظر آنها اغلب دشوار است.
این امر از منظر هنرمند می تواند فرآیندی همراه با شک و تردید، ناامیدی و سرخوردگی باشد که نیازمند پشتکار خارق العاده برای رسیدن به محصول نهایی است. این پروسه همین طور توسعه فکری و عملی ایده هنری را در بر می گیرد که در بعضی موارد نیازمند حل مشکلات فنی که تا حالا ناشناخته مانده اند، بعلاوه تعامل با ناظران بیرونی برای «عرضه» ایده نوآورانه و در دسترس قرار دادن آن برای گروه هدف است. در نهایت ایده های هنری تا حدی از این توانایی برخوردار می باشند که برداشت های در رابطه با هنر و آن چیزی را کاملاً تغییر دهند که از نظر گفتمان هنری محکم، مشروع و بدیهی در نظر گرفته شده است.
هنرمندان معاصر ممکنست که حتی بعنوان کارآفرین شناخته شده و تحسین شوند. هر چند در وضعیت امروز بودن هنرمند به وضوح خواهان یک رویکرد ذهنی است. برخی تشابهات جالب بین ساختار و درک هنرمند و کارآفرینی وجود دارد که با دریافت ایده از این شخصیت ها مخالف است و این شباهت ها در فصلی از کتاب بررسی شده است.
در قسمتی از این کتاب آمده است: خلاقیت بعنوان یک عامل کلیدی موفقیت آمیز در کارهای نوپا شناخته می شود و نقش مهمی در نظریه تأثیرگذار رشد اقتصادی درون زا مربوط به سوابق انجمن های دوره ای بازی می کند. در نتیجه، نظریه هایی با تمرکز بر اهمیت روح خلاق برای مدیریت و کارآفرینی وارد جریان اصلی شدند.
منبع: عطر و تن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب